06.06.2012

Udfordring #21

På baggrund af sidste uges oplevelser, har jeg erfaret at sushi er et hit hos mine medbloggere! Og netop sushi bliver omdrejningspunktet for denne udfordring.

Min søster var på besøg i Aalborg og vi var i den forbindelse, til running sushi. Det var Jacobs første gang og jeg ved, at Mathias også er forholdsvis ny i sushi-verden. Men det var som sagt et hit. Se bare hvor glade de er!
Running sushi er, som navnet antyder, sushi der løber rundt. På små tallerkener kører sushi rundt på bånd og man kan spise det man har lyst til.
På Shan Kou i Aalborg er der to bånd - et med sushi, et med diverse varme retter.
På denne aften blev de to bånd genstand for stor diskussion. Nogen mente at det ene bånd kørte hurtigere end det andet, ligesom håndtaget kører hurtigere end trapperne på en rulletrappe.
Det blev hurtigt bestemt at vi måtte afprøve teorien. Sushi-båndet var en tand for lille til at afprøve på egen krop og derfor kørte 5 tosser på rullestrapperne i Salling. Efter min mening bevægede min hånd sig lige så hurtig som min krop, men teorien blev aldrig verificeret eller falsificeret.

Derfor!
Det er nu jeres opgave, Mathias og Jacob, at bekræfte teorien - kører sushi hurtigere på håndtaget eller på trappen, på en rulletrappe? Det er ren Mythbusters!

Men dette er jo ikke optimalt. For sushi er dyrt og vores budget er lille. Derfor kommer udfordringen til at forløbe således:
1. Lav jeres egen sushi på budget (kun fantasien sætter grænser, men ris og fisk er påkrævet!)
2. Smag på sushi og vurder hvilken variant er bedst.
3. Afprøv rulletrappe-teorien med jeres budget-sushi.

Dokumentation er som altid påkrævet!
Som de akademikere I er, ved I at det ikke er nok at afprøve en teori én gang. Der findes ikke kun hvide svaner og der findes heller ikke to ens rulletrapper!
Det er ligeledes tilladt at bruge jeres budgetsushi til andre forsøg, hvis der undervejs i empiri-indsamlingen skulle dukke nye teorier eller spørgsmål op.
Jeg ønsker jer held og lykke (og prøv at undgå at blive smidt ud af Salling)!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar