06.03.2012

Mad til 3 for 21,90

Tak Mathias! Fordi denne udfordring skulle gives til netop mig - den eneste af os, som ikke har adgang til et almindeligt køkken! Det gjorde altså ikke tingene just nemmere. Til dem som ikke ved det, så er jeg indehaver af et fint tekøkken med integreret entré. Mit køkkenbord er en meter langt, hvoraf min miniovn fylder cirka halvdelen. Når jeg finder mine separate kogeplader frem, er der cirka 20cm bordplade tilbage (ingen emhætte!!). 3 retters middag går som en leg!

Jeg havde en del overvejelser og lavede utallige madplaner, men 20 kroner rækker virkelig ikke langt! Min mor foreslog at jeg skulle lave gren-suppe, stege en regnorm og snolde for samtlige 20kroner. Men hvilken mongol slæber lige en halv have med op på 3. sal, for så at smide det ud igen? (Der er jo ingen der siger, at jeg skulle spise det mad jeg lavede)
Men med lidt kreativitet fandt jeg frem til en løsning. Faktisk en så god løsning, at jeg inviterede Jacob og Henrik til middag. Her er menuen:
Forret: Tomatsuppe med gulerødder, broccoli og diverse krydderier. Rugbrødscroutoner on the side.
Hovedret: Medisterpølse med grønsagsgratin, en skål salat til hver. Sennep og salatdressing on the side.

Dessert: Sandkage med banan
Desuden rendte jeg rundt i Konservatoriets have for at plukke gratis vintergækker til bordpynten.

Det var en super hyggelig aften (som Mathias valgte at sige nej tak til! tsk!) med god mad, lidt ordleg og en afsluttende øl på The Wharf.



Og hvordan kan det så lade sig gøre at smække sådan en menu sammen for sølle 21,90?
Her er svaret: (Nyn gerne temasangen fra mission impossible mens du ser videoerne - det fremmer effekten)
Her er mongolen på vej til butikken mens hun prøver at være sjov, men hænger fast i en hundekrog.


Og resten taler vist for sig selv:




og her kan man se alt hvad jeg fik skaffet mig


Undskyld for de til tider kedelige og uredigerede videoer. Jeg har siddet i over 2 timer og bandede over min computer og internettet. I må leve med den rå film. Lad os bare kalde det dokumentar-effekt

2 kommentarer: