11.09.2011

Captain Planet saving the day!

God-mod-naturen-hverdag påbegyndt! :D

Inspireret af udfordringen er jeg begyndt at sortere pap og papir fra mit andet affald:

Her er den første bunke i en helt sikkert lang række.


Der går ikke en dag uden, at jeg er ude at cykle, så der udleder jeg i hvert fald ikke nogen gasser. Og ellers tager jeg bussen; både for at spare på CO2 og fordi jeg ikke har hverken kørekort eller bil.


Jeg bruger ikke plastik hvis jeg kan slippe for det. I stedet har jeg, når jeg skal have vand med i skole eller på ture, en SIGG-flaske, som jeg bruger.


For et par uger siden fandt jeg, at min lokale Fakta ikke havde flere kartoner af den billige, konventionelle letmælk, som jeg plejede at købe, så jeg måtte købe økologisk i stedet. Og det har jeg egentlig tænkt mig at fortsætte med. Om økologisk mælk er CO2-neutralt aner jeg ikke, men landbrug, der ikke bruger sprøjtegift er i hvert fald sundere for miljøet og det vil jeg pænt gerne støtte.


Når nu jeg ikke er hjemme, slukker jeg fleste af de elektriske apparater (her i blandt mit tv, som ovenikøbet er et genbrugsfjernsyn, jeg har fået af Mathias), som jeg har på mit værelse på kontakten, ikke blot på apparatet. Standby er vist nok en enorm strømsluger. :P

Alt i alt føles det en smule selv-forherligende at sidde her og skrive om hvor miljømæssigt godt et menneske jeg er. Sandheden er helt sikkert, at jeg kunne gøre det meget bedre, ligesom størstedelen af os alle sammen sikkert kunne. Men bare man prøver, ikke? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar