20.09.2011

Cykelhjelme og fulde mennesker


Mathias (M) og Jacob (J)


J: Øh... Ja.
Mathias, synes du egentlig, at du fik noget sådan decideret godt ud af at have cykelhjelm på fra rusturen startede i onsdags og så til fredag aften?

M: Altså det første jeg gjorde ude i hytten var at slå mit hoved ind i dørkarmen. Så en bule mindre hvert fald. Men det var vist også det. Hvad med dig? Hjalp det dig med at få et bedre liv?

J: Jeg ved ikke om mit liv blev bedre som sådan, men jeg må jo nok indrømme, at den fungerede skidegodt som en icebreaker, for folk var lidt nødt til at spørge. I hvert fald på rusturen. Da jeg kom hjem, var der absolut ingen på mit kollegie, der spurgte til den. Jeg ved ikke om de bare har en idé om, at jeg er tosset i forvejen, eller noget.
Jeg opdagede dog, at jeg mandagen efter udfordringen absolut ikke havde lyst til at tage min hjelm på da jeg skulle ud at cykle. Det synes jeg måske er en forværring i forhold til før. Er det noget du har oplevet?

M: Man fik nemlig lidt mere opmærksomhed med den på, især da vi tog afsted med bussen. Og om mandagen var lysten helt forsvundet, selvom man nogen gange glemte at man havde den på. Jeg var ikke helt tilfreds med udfordringen, da vi steg på bussen.



J: Haha, nej jeg må indrømme, jeg var heller ikke helt glad. Det var varmt og det kløede og jeg måtte have hjelmen løftet for at klø mig i håret og rette på den næsten hvert andet minut. Men på det var den altså. Hele turen. Bortset selvfølgelig om natten. Men jeg synes, at jeg så dig uden hjelm på flere gange på turen?

M: Det var altså kun to gange jeg havde den af eller havde glemt den. Sammenlagt var det nok 15 minutter. Men husk nu på de gode ting, hvor vi bar den sammen. F.eks. da vi gyngede eller gik måneskins tur.




J: Ja, det var sandelig gode tider. Og da jeg holdt foredrag foran alle rus’erne og Loke brugte hjelmen som et eksempel på tåbelig påklædning hvis man skal formidle sig mundtligt. Og da du dansede med Pernille! Jaja, det var da sjovt. Men du slipper altså ikke for en lille straf. ;)




M: Æv! Så tager jeg det som en mand. Come at me bro!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar